Ingen dröm längre

Idag hade vi vår sista dag i New york. Vi började med att åka till Union square och åt Acaibowls till frukost, så galet gott! Sen kollade vi lite i affärer och jag hittade två par jeans och ett par shorts som satt perfekt. Inte ofta det händer. Jacob köpte nog sin första sak idag, ett par flippflopps.

Vi checkade ut från lägenheten kl 12. Sedan gick vi till fresh & co igen för att äta lunch, köpte även med oss mat till flyget. Tanken var sedan att Jacob skulle passa på att gå till en frisör och klippa sig, men vi hittade bara en på andra våningen utan hiss, vilket vi inte orkade med våra stora väskor. Istället åkte vi till flygplatsen extra tidigt. 18:30 skulle flyget gå till Denver, men det gick 19:00 ungefär.

När vi landade i Denver hämtade vi upp vår hyrbil. När vi har läst på internet om att hyra bil har vi läst på flera ställen att man inte ska uppgradera bilen på plats när man hämtar ut den. Men det gick vi på ändå. Vi är nöjda med bilen iallafall, vi fick en Ford precis som vi har hemma. Det var rätt läskigt när vi skulle ut på USAs vägar för första gången. En stund undrade vi nog båda två vad vi hade gett oss in på. Men allt gick bra och vi körde inte fel någon gång. Det svåra kom sedan när vi kom in till centrum och vägarna runt vårt hotell var avstängda så vi cirkulerade en stund. Men till sista hittade vi en parkering i närheten. Problemet där var dock att man bara kunde betala parkering till kl 6 på morgonen. Så vi måste gå upp kl 6 och fylla på parkeringen eller flytta bilen, kul när man redan är trött.

Annars är vi rätt missnöjda med hostlet vi har bokat. Receptionen såg ut exakt som ett hostel på skräckfilmer. En våning upp är det fullt med långa korridorer och röda dörrar. Luften står stilla så i varje hörn är det en gigantisk fläkt vilket innebär att det låter som en flygplansmotor i korridoren. Rummet kan vara det sunkigaste jag sett. Ingen toalett, bara ett handfat. Inget täcke, bara ett överkast. Lakanen känns inte fräscha, vi har inga handdukar och affärerna har stängt så vi kan inte duscha. Vi kan inte heller lägga väskorna i ett separat rum med lampan tänd så att vi slipper få med oss bedbugs hem. Så just nu ligger väskorna på tvn. Dessutom är det ungefär 40 grader på rummet så vi lär ju inte frysa. Vi kan inte heller dra ner gardinen för fönstret eftersom att den bara täcker halva fönstret. Sen är det fest utanför och vi kan ju säga att vi inte hade behövt betala inträde för vi hör lika bra på vårt rum.

Men vi är iallafall glada att vi har börjat vår roadtrip! Imorgon ska vi åka till Stanley hotel där filmen ”The shining” spelades in. Sedan blir det fem timmars bilfärd till Moab där vi ska spendera nästa natt. På vägen ska vi försöka hitta lite kul att besöka.

Acaibowls

Man kunde köpa egen svampodling på en marknad

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )