Pike place market

Inatt sov vi jättebra, men vid 7:30 vaknade jag av att någon gick in i vårt rum. Väckte Jacob snabbt och när han kom upp var personen borta. Vi somnade om och vaknade vid 9, då knackade house keeping på dörren och ville in och städa. Men vi sa att hon får vänta tills vi checkat ut. När vi hade checkat ut gick vi och lämnade alla saker i bilen och promenerade ner till Pike st och letade efter frukost. Som vanligt är det jättesvårt att hitta en vettig frukost, de äter mer till frukost än vad vi äter till middag. Saknar att äta naturell yoghurt med granola utan socker till frukost. Men iallafall så blev det en toast med kalkon, majonnäs och 5 lager ost för mig. För Jacob blev det en asiatisk wrap och halva min toast.

Sedan gick vi en runda på marknaden. Det fanns såå mycket som föll oss i smaken. Massa frukt och grönsaker, färsk fisk och bakverk som luktade så gott att jag hade kunnat ha de som parfym. Vi köpte två olika sorters plommon, gula hallon, nektariner, chokladpasta, pasta med smak av rosmarin och vitlök samt körsbär (som om vi inte ätit tillräckligt med de?).

När vi hade gått igenom hela marknaden och köpt allt vi ville (okej vi ville köpa mer men känns inte så bra att ta med en fisk i resväskan hem) gick vi en shopping runda. Tyckte shoppingen var mycket bättre i Seattle än i New york faktiskt. Men det kan vara för att det är lite mindre, lättare att hitta och mindre folk. Zara hade första dagen på sin rea så jag hittade en hel del. Bland annat en klänning jag provade på Zara i New york men var tveksam på och inte köpte. Har tänkt på den klänningen hela resan och så var den på rea nu och dessutom i min storlek, det var ju bara meant to be så det blev två färger. Sen köpte jag även två tröjor där. Vi hittade även en spännande affär som hette Nordstrom. De hade märkeskläder till mycket lägre pris. Exempelvis hade de ett par Michael kors solglasögon som i vanliga fall kostade 50 dollar, men där kostade de 20 dollar. Jag köpte ännu fler trosor, en BH och ett par skor. Jacob köpte en tröja på Zara och en på Nordstrom.

Det regnade extremt mycket stor del av dagen i Seattle. Så på eftermiddagen kunde vi inte göra så mycket eftersom att vi inte hade något paraply. Men vi åt lunch på en vegetarisk grill som var helt okej.

Vid kl 17 började färden söder ut och det blev en färd på tre timmar med destinationen Portland. Här ska vi sova en natt. Motellet är okej, dock luktar det rök som på de flesta. Jacob har sprutat sin parfym på alla väggar och möbler för att förhindra stanken lite. Men annars är rummet rätt nyrenoverat och fräscht.

Ikväll körde vi in till centrum av Portland och åt middag på en restaurang. Jag åt en laxplanka och Jacob en fisk och skaldjurspasta. Det var rätt dött i centrum så när vi ätit klart åkte vi tillbaka till motellet. Vi har precis duschat, brandlarmet gick när vi stod i duschen, man får tydligen inte duscha hur varmt man vill. Nu tänkte vi kolla på youtube och sedan sova. Imorgon är det midsommarafton och vi ska köra till en stad som heter Medford. Men först tänkte vi nog undersöka Portland lite.

Minimala vindruvor

Witchfinger grapes

De små stenaran är potatis, så gullig

Osttillverkning

Min frukost

Jacobs frukost

Gigantiskt vitlök

IMG_5965IMG_5966IMG_5973

Take a pin and show where you come from

Pasta!

Så cool tjej

Regn

IMG_5988IMG_5999IMG_6001

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )