Hollywood farmers market

Idag har det varit vår sista heldag här i USA, imorgon är det dags för hemfärd. Men flyget går sent på kvällen så vi hinner med en del imorgon också. Idag har vi varit på en marknad i Hollywood. Det var mest frukt och grönsaker men även en del matställen. Vi köpte en tavla som vi ska ha i vårt nya kök när vi flyttar. Såg även en jättefin drömfångare som hade varit kul att köpa, men ska försöka hitta en som är lite större istället.

Vi åt lunch på marknaden och det blev en crépe med vegetarisk omelett. Det var inte super gott faktiskt, ångrar att vi inte tog den med nutella och jordgubbar. De sålde även mycket lemonad och färskpressad juice. Vi tog en juice med annans och mango och en lemonad med jordgubbar och litchi.

När vi var färdiga på marknaden åkte vi till Santa Monica beach en liten stund för sol och bad. Vågorna var ännu högre idag än tidigare. Man hann bara gå ner 4 meter innan man blev dränkt av de höga vågorna. Det var några som hade gått ut ca 8 meter, vilket de tydligen inte fick för badvakten kom direkt och kallade in dem.

Vi stannade inte så länge på stranden för vid 7:30 hade vi bokat ett bord på en restaurang i Glendale. Efter stranden åkte vi till hotellrummet för att göra oss i ordning för vår sista kväll i USA. Restaurangen hette Canele och var lite inspirerad av Frankrike. Jacob tog ngon okänd fisk med en bönsallad. Jag valde boeuf bourguignon eftersom att det brukar vara en av mina favoriträtter hemma, har dessutom aldrig sett det på en restaurang tidigare. Det var god mat, men pappas bouef bourguignon är alltid godast.

Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet för vår sista natt här. Vi har tömt bilen på alla våra saker och packat ihop våra väskor. Vi ska försöka gå upp tidigt imorgon för att hinna med det sista vi vill göra innan vi åker hem (alltså köpa med lite godis hem).

Tryck på bilden för att förstora.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )