17 augusti – Valley of fire

Efter frukost idag åkte vi till Museum of Neon. Det är ett museum utomhus med flera gamla neonskyltar som tidigare lyst upp Las Vegas. Det var kul att se hur stora de faktiskt är, men då det var utomhus och temperaturen idag visade på 42 grader blev vi inte långvariga.

Vi åkte vidare till Whole Foods för att köpa med oss lite lunch och fika under dagen. Dagens planer gick nämligen till Valley of fire state park som ligger i Nevada. Det är den äldsta state parken i Nevada och fått sitt namn på grund av alla Aztec sandstones som finns i parken. Det är stora röda stenar/berg som formats av vind, vatten och sand. I solen kan det se ut som att de brinner. Vissa stenar är randiga till följd av olika vattennivåer som varit tidigare.

Vi körde först en runda som hette Scenic loop och sedan körde vi en rutt som hette White domes road. Det var mycket fina utsikter och vi passade på att filma en hel del när vi körde. Vi stannade även på några ställen och fotade. Men man vill helst inte gå ut ur bilen när det är så varmt.

När vi körde ut från parken checkade vi in på nattens boende som ligger i St. George i Utah. Vi har nu kört tillbaka lite i tidszonen och är bara 8 timmar efter Sverige. Detta är nog det billigaste hotellet vi bokat hittills, endast 518 kr för en natt. Hotellreceptionisten var en väldigt trevlig indier. Han frågade vad vi jobbade med och verkade inte riktigt fatta när jag sa vad jag jobbar med. Han trodde det var någon frivilligorganisation.

Sedan åkte vi till Pet Co och köpte lite presenter till våra fyrbenta tjejer där hemma. De kommer bli överrösta med kärlek när vi kommer hem.

Vi åt middag på en indisk restaurang som hade fått mycket bra betyg på internet. Vilket vi kunde förstå för det var väldigt mycket folk, vi fick vänta en kvart innan vi fick ett bord men vi fick ändå maten snabbt och det var den godaste indiska maten vi ätit. En hel sida med vegetariska alternativ istället för en maträtt som det är på många ställen.

Nu ska vi försöka planera ihop morgondagen och läsa på om måndagens äventyr. Redan lite nervös inför måndag! Någon som kan gissa vad vi ska göra?

IMG_2760IMG_2764IMG_2766IMG_2781IMG_2803IMG_2811IMG_2814IMG_2833IMG_2838IMG_2839IMG_2844IMG_2846

En kommentar

1. Agneta · augusti 18

Fantastiska bilder som alltid. Måndag gissar jag blir luftballong över Grand Canyon….

Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )